Pentru a înţelege necesitatea închirierii de copiatoare, mai întâi trebuie să înţelegem ce înseamnă termenul de „copiator”, respectiv ce înseamnă noţiunea de „închiriere”.
Atunci când utilizezi cuvântul „copiator”, în mod sigur prima dată te gândeşti la un obiect care poate doar să copieze, să multiplice, ceea ce nu este tocmai greşit. De ce nu este greşit? Deoarece această multiplicare este realizată prin diverse acţiuni întreprinse de copiator, respectiv printare, copiere şi scanare, acestea reprezentând funcţiile sale de bază.
Multe persoane asociază termenul de „închiriere” cu lipsa proprietăţii, aşadar au tendinţa de a evita o astfel de acţiune şi se orientează către achiziţionare. Teoretic, a închiria înseamnă a lua în folosinţă un obiect în schimbul unei chirii, obiect pe care îl poţi returna în momentul în care nu mai ai nevoie de el, ceea ce nu se poate întâmpla în cazul în care îl deţii.
Aşadar, ce reprezintă, în ansamblu, închirierea de copiatoare? Un serviciu, în primul rând, adresat firmelor şi oferit pe piaţă de către profesionişti, de oameni capabili să gestioneze o astfel de activitate, respectiv de oameni care cunosc avantajele sale, atât pentru consumator (beneficiar), cât şi pentru furnizor. De altfel, cum ar putea fi explicat cât mai bine un serviciu dacă nu prin calităţile sale?
Astfel, serviciile de închiriere copiatoare prezintă următoarele avantaje pentru cei care doresc să beneficieze de ele:
- Contra unei sume lunare, închirierea include atât consumul, respectiv numărul de pagini printate şi copiate (cele scanate nu sunt contra cost), precum şi toate cheltuielile de exploatare (tonere şi alte consumabile, manoperă pentru reparaţii şi întreţinere, deplasări, instalare driver pe laptop sau computer, instructajul privind utilizarea echipamentului);
- Contractul de închiriere nu se semnează pe o perioadă determinată, astfel încât, dacă nu mai ai nevoie de copiator, acesta poate fi returnat fără nicio problemă, adică fără penalităţi;
- În cazul în care echipamentul nu mai funcţionează corespunzător, tehnicienii IT sunt la dispoziţia ta pentru a soluţiona problema fără a pretinde cost suplimentar pentru activitatea de service sau pentru deplasarea la locaţie;
- Copiatorul aflat în posesia ta de câteva luni, de exemplu, poate fi schimbat cu un altul mai performant, tot fără costuri suplimentare, dacă desfăşurarea activităţii firmei tale presupune alte caracteristici ale echipamentului faţă de cele existente.
Nu eşti convins? Atunci hai să avem în vedere următoarea situaţie: deţii o firmă care se află la început de drum şi care are nevoie de un copiator alb-negru, care printează doar în format A4 şi care nu are foarte multe funcţii întrucât nu ştii exact care va fi volumul de pagini sau cum se va desfăşura activitatea. Cu trecerea timpului, constaţi că ai nevoie să printezi, copiezi, scanezi color, respectiv şi A3, că ai nevoie şi de funcţii precum scan to e-mail sau de scanare în reţea, de duplex (printare faţă-verso).
Deci, ce se întâmplă în cazul în care tu deja ai achiziţionat acel copiator alb-negru, ai investit şi în toner sau în alte consumabile, precum şi în lucrări de service, iar acum ai nevoie să îl schimbi cu unul color? Îl schimbi, dar achiziţionând altul, ceea ce înseamnă atât pierdere de timp cu cel deţinut anterior, cât mai ales pierderi financiare, întrucât este posibil să nu mai ai nevoie de copiatorul alb-negru.
Pe de altă parte, ce se întâmplă dacă îl închiriezi? Nu plăteşti decât paginile printate/copiate lunar, iar dacă vrei să îl schimbi cu un copiator color, nu ţi se vor percepe costuri legate de această solicitare.